10 Şubat 2014 Pazartesi

Puşkin - Я Вас Любил, ya vas lubil, sizi sevdim




Büyük Rus şair Aleksandr Sergeyeviç Puşkin'i ölümünün 177. yıldönümü vesilesiyle hatırlıyor ve mirasının önünde saygıyla eğiliyoruz. Şairin, aşağıda paylaştığımız  en tanınan şiirlerinden biri olan "Я Вас Любил, ya vas lubil, sizi sevdim" i eşi Natalya’ya değil de, Anna Olenina’ya yazdığı iddia etmekte;

Я вас любил: любовь еще, быть может,
В душе моей угасла не совсем;
Но пусть она вас больше не тревожит;
Я не хочу печалить вас ничем.

Я вас любил безмолвно, безнадежно,
То робостью, то ревностью томим;
Я вас любил так искренно, так нежно,
Как дай вам бог любимой быть другим.
————————————–
ya vas lubil lubov yışö bıt mojit
düşe mayey ugasla ne savsem
no pust ana vas bolşe ne trevojit
ya ne haçu peçalit vas niçem

ya vas lubil bezmolna beznadejna
ta rogostyu ta revnostyu tamim
ya vas lubil tak iskrinna tak nejna
kak day vam bog lubimay bıt drugim
———————————
Sizi sevdim: bu aşk belki,
Ruhumda sönmedi daha;
Ama o sizi rahatsız etmesin artık;
Hiç birşeyle üzmek istemiyorum sizi.

Sizi sevdim sesizce ve ümitsizce,
Kah çekingen,kah azap çekerek kıskançlıktan;
Sizi sevdim öylesine içten, öylesine şevkatle
Allah sizi böyle sevdirsin bir başkası tarafından.

Şiiri orjinal dilinde dinlemek için buraya tıklayınız.
Şiirin bestelenmiş halini aşağıda dinleyebilirsiniz.


Kaynak: 3nokta , Telegraph

1 yorum: