13 Eylül 2010 Pazartesi

Hazırlık sınıfı nedir, çeşitleri nelerdir?

Yabancı öğrenciler Ukrayna üniversitelerinde Rusça, Ukraynaca ve İngilizce dillerinden birinde eğitim görebilirler. Hazırlık fakülteleri, üniversitelerin öğrencilerin dil yeterliliklerine ulaşmaları için kurdukları birimlerdir. Öğrenciler hazırlık sınıflarına başlamadan önce gelecekte hangi bölümde okuyacaklarına karar vermiş olmalıdırlar, zira hazırlık fakültesinde alacakları eğitim okuyacakları bölümlere göre değişkenlik göstermektedir. Örneğin mühendislik hazırlık sınıfındaki bir öğrenci ortak dersler haricinde temel bilim dersi alırken, ekonomi sınıfındaki bir öğrenci ekonomiye giriş, sosyal bilimler sınıfındaki bir öğrenci edebiyat tarihi gibi dersler alır.  

Hazırlık eğitimi bölümleri:

Mühendislik ve fen bilimleri: Bu hazırlık sınıflarında eğitim alan öğrenciler mühendislik, mimarlık, matematik gibi sayısal branşlarda eğitimlerine devam edebilirler.

Ekonomi: Üniversitelerin işletme, iktisat, pazarlama, muhasebe vb. bölümlerinde okumak isteyen öğrenciler tarafından tercih edilen sınıflardır.

Sosyal bilimler: Dilbilimi, tarih, coğrafya, hukuk gibi sosyal disipilnlerde eğitim almak isteyen öğrenciler sosyal (gumaniter) hazırlık sınıflarında eğitim görmelidirler.

Tıp, Biyoloji, veterinerlik: Bazı üniversitelerde-Nadir olsa da, Biyoloji ağırlıklı branşlara ait ayrı hazırlık sınıfları açılabilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder